BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 30, 2012

Aku menanti Dirimu


Aku menantimu,
Walau beribu tahun berlalu kan ku tetap setia,
Kerna itulah satu janji buat diriku,
Bukanku kejam terhadap diriku,
Tetapi mengertilah,
Hati dan perasaanku ini hanya satu,
Dan yang satu ini telah kuserahkan kepadamu..

Aku menanti,
Terus di sini,
Tetap setia bersama,
Suka dan dukamu kurasai walau tidak kau ceritakan,
Aku ingin kau tahu,
Aku tetap menunggu,
Walau kamar hati kosong tidak berpenghuni..

Aku menanti,
Di sebalik tirai semalam,
Bersenandungkan alunan muzik nan syahdu,
Menanti dan terus menanti,
Meski pintu kasihmu tidak terbuka,
Walau cintamu tidak kugapai..

Aku menanti,
Biar terus dilukai,
Meski terus disakiti,
Dirimu,
Kerna sesungguhnya aku ingin bersamamu,
Walau kata hinaan dan cercaan dilemparkan kepadaku,
Kejamnya manusia..

Inilah nasibku,
Perindu yang tiada hujung,
Pencinta yang tidak tega membenci,
Biarpun hati ini umpama kristal,
Yang terlalu retak untuk menerima keperitan,
Hidup semalam membantu aku,
Untuk tetap setia menanti..

Aku terus di sini,
Mengharap kasih yang tidak pasti...

0 comments: